Skip to content

Puscifer to play Big Day Out 2013?

I was reading through the comments to the recent newsletter article this morning, and came across this little Big Day Out 2013 tour rumour from PolarBear:

While catting with a few members after the Puscifer show in Houston last week, I overhead Josh Eustis say there may be plans for Puscifer to play Big Day Out (There ya go, Aussies. Wait is almost over.), potentially followed by a string of dates. He summed it up by saying, “February. We’re starting up again in February.”

Interesting news indeed. With Tool being Big Day Out regulars it wouldn’t come as a huge surprise to see this happen. Given that current Big Day Out & Soundwave Festival rumours talk about Red Hot Chilli Peppers, Linkin Park, Blink 182 and The Offspring, it’s nice to see a band rumour being thrown around that isn’t completely shit.

Update: Looks like Puscifer aren’t on the Big Day Out lineup after all!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
264zn
264zn
9 years ago

That is great news as I’ll be back in NZ and even though we no longer have a BDO, Aussie will be a lot closer than it is now!

Which BDO in Aus is best…?

264zn
264zn
9 years ago

thought as much : )

UndKeineEier
Member
9 years ago

A band rumor that isn’t completely shit. What abut Linkin Park and Blink 182? Those guys are sooooooooo AWESOE!!!!!!!!!!!1!!!!!!!1!!!1 I don’t what you’re talkng bout

Ravenpig
Ravenpig
9 years ago

Seven months before “they start up again”? And it just so happens to be in Australia where a decent number of people here are from? This doesn’t sound weird to anyone else?

Lizbet
Lizbet
9 years ago

Great news, I’d love to see their show so I do hope this rumour sticks. I also totally agree that it is the best BDO rumour I have heard to date.
And Ravenpig I think that this is just the precursor to Tool announcing the world debut of their new album tour in Australia. Nothing weird about it.

UndKeineEier
Member
9 years ago

Nothing weird about Puscifer at all.

I think it’s great that you Aussies might (hopefully) get a chance to see them. Puscifer put on one of the best shows I’ve ever been to, and it’d be great if they actually made it out of the U.S.

UndKeineEier
Member
9 years ago

Man I feel bad for PolerBear having that typo emblazoned right up on the first page. HB you couldn’t have fixed that before posting.

PolarBear353
PolarBear353
9 years ago

That’s what I get for posting while sleep deprived, honestly. Flaming: free shot, haha.

M0gg
M0gg
9 years ago

Kind of concerning if this is true. Why would Puscifer be starting up again in February if Tool records the new album by the end of the year? Makes me wonder if Tool is no where close to recording. Maynard has harvest coming soon. Certainly good news for aussie Puscifer fans and I am not knocking Puscifer or Maynard. Was just kind of hoping this last Puscifer tour this summer would be the end of it for awhile and the focus shifted back to Tool. Who knows, might still be, or maybe a combination of both, would just be nice… Read more »

UndKeineEier
Member
9 years ago

Maybe Puscifer’s going to be opening for Tool on this tour?

PolarBear353
PolarBear353
9 years ago

It is also in the rumor mill that Puscifer is working on writing new material (according to Mat):

http://blogs.phoenixnewtimes.com/uponsun/2012/06/puscifers_new_record_katy_perry.php

Tour aspect aside, it looks like the race is on. Who will finish first and put out a new record? Tool or Puscifer?

[fingers crossed for a live Puscifer album]

M0gg
M0gg
9 years ago

^ Shakes head. Stays quiet.

M0gg
M0gg
9 years ago

@ HB – Look asshat I have ratcheted back the RAGE. Cut me some slack biotch. Look above and see how well I took that news that Puscifer is writing new material…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… COUGH COUGH Fuck Puscifer COUGH COUGH

UndKeineEier
Member
9 years ago

I believe its spelled biatch.

ilikecheese
ilikecheese
Member
9 years ago

it’s beeotch, just like it sounds.
BDO without Puscifer bodes better for TOOL to me, so I vote for that.

hodge
hodge
9 years ago

lol @ calling RHCP shit and then mentioning puscifer as non-shit. haha my sides are hurting

UndKeineEier
Member
9 years ago

lol @ calling RHCP shit and then mentioning puscifer as non-shit. haha my sides are hurting

The truth hurts

Ravenpig
Ravenpig
9 years ago

lol @ calling RHCP shit and then mentioning puscifer as non-shit. haha my sides are hurting

At least Puscifer hasnt spent the last 12 years releasing basically the same album over and over again.

Brendan
Brendan
9 years ago

Hmm…don’t think BDO would be the best venue…

They probably wouldn’t plan on the main stage? I don’t think enough people know about them here, definitely not in the realm of Tool and APC. Nor would I want them to…one of the smaller, more intimate stages would be better.

BDO just announced they’re announcing the full lineup next Monday, so I guess we’ll know then.

aperfectTOOL
aperfectTOOL
9 years ago

Another Rumor: I don’t know if anyone has said this, but Joe Rogan and Puscifer had exchanges on twitter last night making it seem MJK might go on the Joe Rogan Experience podcast.. Puscifer tweeted “Ok. Let that dust settle. @joerogan when we gonna do this?” with Joe Rogan Replying back with “@puscifer Anytime you’re down, my brother! I’m a big fan of your work and I wanna try your wine. DM and let’s make it happen!”

DRURY
DRURY
9 years ago

RCHP is utter shite, because of the singer. he is awful in every possible way.

he worships obama because he has a darker skin tone. what a tool.

PolarBear353
PolarBear353
9 years ago

http://www.take40.com/news/32601/big-day-out-2013-line-up-leaked-early?-

…Puscifer. Some will be thrilled, others…

Sorry, Mog.

UndKeineEier
Member
9 years ago

http://www.take40.com/news/32601/big-day-out-2013-line-up-leaked-early?-

…Puscifer. Some will be thrilled, others…

Sorry, Mog.

I don’t imagine M0gg really giving a shit about whether or not Puscifer attends a festival on the other side of the globe.

28
0
Please leave your insufferable comments belowx
()
x